У кожного народу стільки неба над головою - скільки землі під ногами!

Міжнародна

асоціація україністів

 

 mau-nau@ukr.net

написати листа

 

International association
 of Ukrainian studies

Головна Новини Про МАУ Конгреси МАУ Національні асоціації україністів

Україністика у світі Конференції Родом з України Контакти

 

 

ЛЮЛЬКА Архип

(23.03 1908, Саварці Київської області – 4.01 1984, Москва, РФ)

Конструктор авіаційних двигунів (РФ). 

Навчався в Київському політехнічному інституті.

Майбутній винахідник принципово нового типу авіаційного двигуна працював на початку своєї кар'єри у Харкові: на турбогенераторнім заводі, а пізніше викладав в авіаційному інституті. Молодий конструктор займався проблемою застосування газових турбін в авіаційних силових установках, шукав наукове обґрунтування можливості та шляхів створення турбореактивних двигунів (ТРД) для швидкісних літаків.

У 1936-8 роках створив проект першого турбокомпресорного повітро-реактивного двигуна.

Потім був Ленінград, де А.Люлька працював у конструкторському бюро при Кіровському заводі і створив тут конструктивну схему двоконтурного двигуна ТРД, що стала прототипом нині існуючих схем.

Успіх до винахідника прийшов після війни, коли А.Люлька у Московському науково-дослідному інституті для вивчення проблем реактивної техніки очолив групу, що мала на меті розробку турбореактивного двигуна. Від 1946 року А.Люлька став генеральним конструктором авіаційних двигунів. У травні 1947 року літак з потужним двигуном (ТРД) вперше піднявся у повітря.

За своє життя А.Люлька створив понад 10 типів двигунів та їхніх модифікацій. На літаках, оснащених ними, встановлено більше 20 світових рекордів. Конструктор визначив на майбутнє напрямки удосконалення ТРД, запропонував метод розрахунку характеристик ТРД тощо.

 

 
Besucherzahler plentyoffish
счетчик посещений

Головна Новини Про МАУ Конгреси МАУ Національні асоціації україністів

Україністика у світі Конференції Родом з України Контакти